
Dodatkowe atuty
Dodatkowe atutyZawieszenie. Sprawia, że komfort jazdy jest zasadniczo różny między rowerem z amortyzatorem lub bez. Rowery powyżej 1 tys.zł. mają już standardowo resorowane przednie koło. Najtańsze są amortyzatory z elastomerem, droższe są olejowo-sprężynowe i najbardziej „pożądane” – olejowo-powietrzne. Różnią się masą i skutecznością tłumienia nierówności. W większości można regulować siłę tłumienia. Rowery posiadające resorowanie obu kół osiągają cenę 3 do 3,5 tys.zł. Siodełko. Powinno być lekkie, dobrze podpierać kość ogonową i miednicę. Niektóre siodełka mają amortyzację żelową ale przez to zwiększają masę. Różnią się kształtem w zależności czy jest to siodełko damskie czy męskie i dla jakiego rodzaju roweru jest przeznaczone. Podczas długiej jazdy nie sprawdzają się siodełka powleczone sztucznym tworzywem, lepsze są siodełka z obiciem skórzanym ze względu na większą przewiewność. Opony. Różnią się bieżnikiem w zależności od przeznaczenia. Pozbawione bieżnika służą do jazdy szosowej, z lekkim bieżnikiem do jazdy miejskiej i z głębokim bieżnikiem do jazdy w terenie. Obecnie stosuje się najczęściej opony tzw. samoczyszczące co zapewnia odpowiednio zaprojektowany bieżnik. Wielu z nas jeździ na rowerze od wczesnego dzieciństwa. Po latach nauka, która nieraz przychodziła z trudem, rozbite kolana czy łokcie wzbudzają tylko uśmiech. Jednak jest spora część osób, dla których ta umiejętność okazała się nie osiągalna. Będąc już ludźmi dorosłymi chętnie nauczyliby się jeździć. I niby nic nie stoi temu na przeszkodzie, lecz najczęściej przełamanie wstydu okazuje się wręcz nie do pokonania. A przecież nieumiejętność jazdy na rowerze to nic złego czy wstydliwego. Ważna jest chęć, a nauka dla dorosłego człowieka może okazać się znacznie łatwiejsza niż dla dziecka, ponieważ dorosły ma już dobrze ukształtowany zmysł równowagi, który warunkuje jazdę na rowerze. Sama technika to tylko kwestia wytrwałości i zaangażowania. W dzisiejszym świecie, w miastach zakorkowanych przez coraz liczniejsze samochody, przemieszczanie się za pomocą roweru często skraca czas dojazdu do wybranego miejsca. Do tego można poruszać się poza głównymi ulicami, korzystając ze ścieżek rowerowych przy terenach zielonych. Np. nad rzeką czy przy parku lub alei wysadzanej drzewami. Dzięki temu możemy zapewnić sobie nie tylko kontakt z naturą ale i tak potrzebny wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu. Połączyć przyjemne z pożytecznym. Niestety ścieżek rowerowych jest ciągle za mało.